Reálie

 

„ Mága, chlapče, ti môžem priblížiť takto: Človeka možno prirovnať k dieťaťu, ktoré prvé mesiace svojho života strávi v detskej postieľke. Priestor vnútri je jeho svetom, dôverne známy a ohraničený mrežami postieľky. Nad hlavou vidí krásu mesiaca a hviezd- detskej zvonkohry, ako sa kolíšu v jemnom vánku prichádzajúcom zvonku. Vidí svoju matku- hovorme jej Boh- ktorá sa zjavuje nevedno odkiaľ, aby vyplnila želania dieťaťa, keď ju potrebuje.
Mág je dieťa, ktoré vyrástlo natoľko, že mu je umožnené opustiť hranice dôverne známej postieľky a otvára sa pred ním nový svet. Dotknúť sa hviezd už pre neho nie je len možné, aledokonca dosť ľahké. „
 

Úvod

    Mágovia nazývajú bežných smrteľníkov „ Spiacimi“ (Sleepers), ktorými sami kedysi boli...Predtým než dosiahli „ Prebudenie“ ( Awakening). To je u každého človeka, ktorý sa stáva mágom rôzne. Zvyčajne k nemu dochádza počas silného citového či psychického zlomu, priam výbuchu- blízkosť smrti, hnev, pôrod atď. Prebudenie je dopriate len niektorým jedincom, ktorých si vybrali entity zvané Avatar.
Mág, ktorý sa prebudí, môže svet, ktorý vidí prirovnať k Tapisérií. Ako človek- Spiaci, vidí len jej prednú časť. Nádherné obrazy, skvelé farby, jemnosť tkaniny...Mág však má možnosť nahliadnuť na jej druhú stranu- vidieť uzly, podklad, systém...Uzrie, že Tapiséria sveta je utkaná z Deviatich nití- Sfér. Sféry sú rôzne pozaväzované a pospletané, tak aby tvorili obraz reality na prednej časti. Každý predmet, osoba, jav má v Tapisérií sveta svoj vlastný Vzor.
Mág je schopný za tieto nite ťahať, previazať ich podľa svojej vôle a tak pozmeniť Vzor, ktorý je zreteľný pre Spiacich-bežných ľudí. Je tu však riziko. Je nebezpečné tvoriť obrazy, na ktoré nie sú smrteľníci pripravení. Myseľ Spiacich má tiež veľkú moc- vládne Paradoxu- sile, ktorá sa obracia proti mágovi, ak poťahá za nite príliš silno a nelogicky pre pohľad spredu.
    Prebudenie je však len otvorenie cesty k cieľu, o ktorý sa usiluje každý mág –Konečné Osvietenie ( Ascension). To býva rôzne, väčšinou záleží od Rádu ( Tradície), do ktorého mág patrí. Vždy však ide o dosiahnutie božskej podstaty, splynutie s Avatarom skrz dokonalú znalosť Sfér ( „nití v tapisérií sveta“)
Cesty k dosiahnutiu Osvietenia sú rôzne a mág musí byť na nich ostražitý, môže spadnúť ľahko do pasce a vydať sa temnými a zvrhlými cestami, ktoré už pohltili mnohých, dokonca -celé skupiny mágov.
    Jednou z najhlavnejších myšlienok je Quintesencia. Možno ju chápať ako surovú pohonnú látku mágie. V hlbšom význame ide o základnú bázu reality-rám, na ktorom bola Tapiséria tvorená, ale taktiež materiál, ktorý bol použitý pri výrobe „nití“ Quintesencia tvorí celé bloky reality a taktiež- potenciálnej reality :) Túto silu musí mág načerpať, aby mohol pohnúť pradenami. (Jej zdroje sú rôzne- napr. mág Nebeského Chóru ju môže čerpať zo zdroja silnej
viery- nejakej relikvie, alebo pútnickeho miesta, naopak Verbena je schopný cítiť jej pramene v prírode. A pod.)
Sféry: spomínané pradená Tapisérie sveta. Každá časť reality má svoj Vzor, ktorý tvoria nite, za ktoré mág ťahá a tak Vzor mení- „ tvorí zázraky“. Sfér je deväť: Prazáklad ( Prime), Život( Life), Hmota ( Matter), Prenos ( Correspondence), Čas ( Time), Chaos ( Entropy), Sily( Forces), Duch ( Spirit), Myseľ ( Mind).
Tradície: Každá zo Sfér je veľmi komplikovaná sama osebe a preto sa Mágovia rozdelili doskupín, z ktorých každá primárne študuje jednu zo Sfér. Rády sa zaujímajúo novoprebudeného mága, prijmú ho medzi seba a zasvätia do svojich tajomstiev ( a niekedylen využijú pre „vyššie ciele“): Akašické bratstvo ( Akashic Brotherhood), Nebeský chór( Celestial Chorus), Kult Extázy ( Cult of Extasy), Hovoriaci v snoch ( Dreamspeakers),Euthanatos, Hermov Rád ( Order of Hermes), Synovia Éteru ( Sons of Ether), Verbena,Virtuálni adepti ( Virtual Adepts).
 
Mág, ktorý ostal nepovšimnutý pre všetky tradície sa nazýva Sirota. Sú to samouci, naučia sa síce ovládať Sféry, ale ani jednu poriadne a je im odopretá múdrosť a vedomosti, ktoré inízískavajú učením sa u Starších svojho Rádu.Tí, ktorí sa vydali inými, temnejšími cestami sú skupiny, ktoré sa s deviatimi tradíciaminemajú moc v láske- Technokracia, Nephandi a Marauderi.
V 19. storočí sa dala dokopy skupiny Sirôt, ktorá funguje ako pseudorád, ale nemá žiadnuprimárnu sféru. Nazývajú sa Prázdni ( Hollow Ones).
 

1. Pôvod- zdroj- základ

    Moderní mágovia môžu o svojom pôvode iba viesť dohady. Presýtení svojou silou a duchom hľadajú cestu k Osvieteniu. Niekedy sa im však tento dar môže zdať ako bremeno. Niektorí mágovia veria, že celá realita je pretkaná prvotnou silou, ktorú označujú ako Základ( Prime). Základ tvorí „ podhubie“ entít známych ako Čistí ( Pure Ones). Títo dozerajú na tvoriacu sa realitu. Časť esencie Čistých sa vraj nachádza aj v ľuďoch. Mágovia nazývajú túto
časť Avatar. Každý človek má v sebe potenciál ovládnuť túto svoju časť. Ale iba keď sa to skutočne naučí, stane sa Prebudeným- mágom. Avatar potom sprevádza mága ďalej k Osvieteniu. Ten koho Avatar nie je prebudený, sa nazýva Spiaci, a to je väčšina ľudí.Mágovia tiež veria, že svojho prebudeného Avatara má každá supernaturálna bytosť- k jeho prebudeniu však dochádza u každého inak- U mágov je to nejaká traumatizujúca udalosť.U upírov za to považujú Prijatie( v konečnom dôsledku samo osebe tiež dosť traumatizujúce:), u vlkolakov prvú premenu atď.

2. Sféry

    Keď sa v mágovi prebudí jeho Avatar, dá mu silu meniť realitu a pomôže mu k magickému vzdelaniu. Toto vedenie/vzdelanie sa rozdeľuje medzi 9 základných oblastí- sfér: Prenos,Chaos, Sily, Duch, Život, Hmota, Prazáklad, Čas a Myseľ. Keď mág porozumie nejakej z nich, dokáže ovládať javy, ktoré v nej majú svoju podstatu. ( príklad: Ak mág ovládne na dostatočnej úrovni Sily, dokáže napríklad zvýšiť elektrický výkon vo vedení. Ak navyše ovláda Prenos- dokáže to aj na diaľku bez toho, aby sa káblov dotkol. ALEBO Niekoho zrazí auto. Ak má mág Život, dokáže dotyčného liečiť- ale týka sa to len fyzických zranení. Ak by bol zranený aj v šoku, mág by musel použiť aj svoje znalosti Mysle a pod. )
- Viac v pravidlách pre Mágov. V princípe to funguje rovnako ako upírske disciplíny.

3. Spoločenstvo mágov

    Pre mága je veľmi ťažké existovať sám, tak ako pre každého človeka. Samozrejme, nájdu sa aj takí. Ale väčšinou sa združujú, či už na takmer akademickej úrovni rádov alebo za prostým účelom prežitia- Kabaly. Rády majú prísnu hierarchiu a sú väčšinou skoro až politicky založené, kabaly sú relatívne voľné skupinky mágov ( niečo ako upírske svorky). Nad tým všetkým stojím ( alebo lepšie povedané kedysi stál, ale k tomu sa dostaneme neskôr) Koncil Deviatich ( Council of Nine). Bol to spolok najvyšších predstaviteľov z každého rádu.
Chantry- znamená útočisko. Je to miesto, ktoré môže magicky ošetrené pred vniknutím cudzích, slúži ako svatyňa, kam sa mág môže uchýliť. Svoje chantry majú kabaly a taktiež lenväčšie, aj Rády.
Akolyta- Spiaci, ktorý slúži mágovi, možný adept. ( na spôsob upírskeho ghoula)
 
Poznámka: Podľa histórie WoD sa po roku 2000 odohrala masová čistka, ktorú viedla Technokracia, aby sa zbavila mágie vo svete. Dokázala však vyhnať alebo zničiť len tých mágov, v ktorých sa koncentrovala veľká sila- slabší mágovia a práve Prebudení zostali na svete, no v strachu z odhalenia a v horúčkovitej snahe získať vedomosti na útek alebo boj s Technokraciou. Prakticky teda uviazli na mŕtvom bode. Je tak 50:50, že ich pri snahe opustiť svet vypátrajú a v lepšom prípade „ zastrelia na úteku“.
 

Rády- Tradície

Ako sme spomínali, najväčšie skupiny mágov sa nazývajú Tradíciami. Každá z nich sa venuje primárne skúmaniu jednej sféry a zdokonaľovaniu sa v mágií, akú sféra podporuje.
 
Akashické bratstvo ( Akashic brotherhood)
Sféra: Myseľ ( Mind)
Tradícia prevažne Východná, prevládajú v nej mágovia vyznávajúcich filozofiu Zen. Preferujú pokojamilovný život, v zmysle protikladu pretechnizovaného súčasného štýlu života. Avšak oni sami o sebe tvrdia, že spôsob ich života nie je až tak filozofiou, ako skúsenosťou. Hľadanie skúseností preferujú cestou meditácií a bojových umení, najmä východného štýlu. Veria, že práve toto je cesta k Osvieteniu.
Filozofia: „ Buď, a nevnímaj že si. Bytie.
Nádych, výdych. Pocíť, ako tvoj dych plynie.
Pocíť silu života v sebe, zmeny v tvojom
dychu. To je tvoja cesta. Nezáleží, či si sa
narodil veľký alebo malý, silný či bezmocný.
Nesmierne malé ale realizované je omnoho
väčšie než veľké a nesplnené. Buď
a nevnímaj že si.“
Organizácia: Tradícia je organizovaná podobne ako život v kláštore, rovnako rádové chantry- sú často na odľahlých miestach, vhodných na meditáciu.
Do svojich radov si vyberajú väčšinou ľudí zbehlých v zenovej filozofií, bojových umeniach atď atď. Z rovnakého cesta sú aj ich akolyti.
Poznámka: Na Slovensku si ich možno predstaviť ako vyznávačov jogy, budhistov, čo rozdávajú letáky v uliciach, alebo len prostých ľudí, ktorým učaril východný štýl života.
 
Nebeský chór ( Celestial Chorus)
Sféra: Prazáklad ( Prime)
Žiadny z Rádov nestratil za posledné roky toľko ako tento. Úsvit technológií ho poškodil viac než iné rády. Ich mágia je viac cestou náboženstva a spôsobom ako sa vrátiť do náručia Jediného. Zameriavajú sa na ochranu ľudstva pred myriádami zlých vecí nachádzajúcich sa v celom všehomíre:) Mnohí z nich, ktorí sa stretli so silami Zla, vkladali svoj život do rúk Všemohúceho a len jemu pripisujú zásluhy za víťazstvo. Pre heretikov majú trest v podobe Inkvizície. Väčšina Chóru verí v znovuzjednotenie Jediného, z ktorého častí je utkaný celý svet a nazývajú to Uzmierenie ( dá sa to prirovnať k tradičnej predstave Apocalypsy a Božieho kráľovstvana Zemi.)
Filozofia : „ Život je vzácny dar, ktorý nám
dal Jediný. To nám dáva silu hlasu na
mocnú pieseň. Spievame v harmónií, nie
ako obeť, ale ako hymnus, oslavu, ktorá
príšti zo Zdroja, zo Svetla všetkých svetiel,
Nehybného Hýbateľa. Jedného dňa sa
otočíme a uvidíme pod sebou tisícky hviezd,
budú nás odprevádzať na ceste
k Osvieteniu. Musíme sprevádzať
a ochraňovať Ľudstvo než ten deň príde,
musíme sa snažiť, aby Pieseň Jediného bola
počutá čo najďalej.“
Organizácia: Chór je organizovaný ako väčšina náboženstiev. Od všetkých členov je očakávané, že budú nasledovať svojich nadriadených, lebo podľa ich učenia sú tí na vyššej úrovni bližšie k najhlbším tajomstvám Jediného. Dalo by sa povedať, že toto je jediná organizácia, kde spolupracujú židia, kresťania aj moslimovia, hoci drvivú väčšinu Rádu predstavujú kresťania. Hlavná chantry je lokalizovaná v najsvätejšom meste ( zo západného pohľadu)- v Ríme.
V iných mestách sa môžu zdržiavať na miestach, ktoré sú silným zdrojom viery- nie len na miestach, kde sa slepo verí, ale tam, kde sa praktikuje aj filozofia- na seminároch, ekumenických školách, atď atď. Ak sa členovia stretávajú, väčšinou to býva v nedeľu.Za akolytov si vyberajú ľudí z presvedčenia dobrých- pracovníkov červeného kríža a pod.
 
Kult Extázy ( Cult of Ecstasy)
Sféra: Čas
Kult Extázy ovplyvňoval mnoho kultúr na celom svete. Pôsobil ako Bakchovi vyznávači v starom Grécku, ako herci v alžbetínskom divadle, spôsobovali kultúrnerevolúcie v Paríži, New Orleans atď. Cultistmi inšpirovaní Vyznávači Lásky zorganizovali Woodstock. Najnovší vyznávači Tradície sa vracajú k idey hudby ako spôsobu revolúcie a podporujú rôznesubkultúrne žánre hudby ako punk a pod. Mnohí z Kultistov sa obracajú k užívaniu drog aby uzreli to, čo „ je bežným ľuďomskryté“.
Filozofia: „ Vzruš sa. Nalaď sa. Vypadni.
Zdvihni konečne prdel! Život je party
a najväčší bastardi nie sú pozvaní! “
Organizácia: Cult má silne anarchistickú štruktúru. Mnoho členov väčšinou cestuje na voľnej nohe po svete. Stretnutia sú väčšinou veľmi voľné a spontánne. Za akolytov sivyberajú zabávačov, feťákov, tých čo hľadajú vzrušenie.
 
Hovoriaci v snoch ( Dreamspeakers)
Sféra: Duch ( Spirit)
Možno najstaršia z Tradícií. Jej základy sú v prehistorických primitívnych kultúrach a šamanizme. Vyznávajú matku Zem- Gaiu. Možno si ich predstaviť ako novodobých šamanov. V sne ich navštevujú duchovia, či už ľudí alebo zvierat, alebo prírodných javov a zjavujú im pravdu, prepožičiavajú im svoje schopnosti (totem).
Filozofia: „ Musíš pamätať na čas, keď nie si
mŕtvy, keď miesta v tebe sú divoké a voľné,
a sú súčasťou veľkého Sna, Sna matky Gaie.
Musíš pamätať, že sú tam aj iní, ale tí necítia
Jej svetlo. Tvojou prácou je ísť tam, kde spí
Ona a počúvať jej slová. Hovoriť za Ňu, lebo
ona nemôže. Musíš s ňou hovoriť, vrátiť sa
a všetko nám rozpovedať.“
Organizácia: Je to spoločnosť vzájomného učenia sa a poznania. Stretávať sa väčšinou nepotrebujú lebo navzájom sa môžu rozprávať v snoch. Za akolytov si vyberajúenviromentalistov, Garou, námesačných...
 
Euthanatos
Sféra: Chaos
Euthanatos sú najobávanejšia z Tradícií. Tento bizarný kult v minulosti len málo kooperoval s inými Rádmi. Sú príliš zahĺbení do svojej posvätnej úlohy- zabiť tých, ktorísú pripravení zomrieť. ( Názov vychádza z „eutanázie“). Mágovia tejto Tradície opovrhujú ľudskou vlastnosťou nevážiť si najväčší dar- život.Tradícia pravdepodobne pochádza z Indie. Stará sa v skratke o to, ak je niekoho karma natoľko poškodená ( zločinmi proti životu), že by sa nemohol ďalej inkarnovať v niečo lepšie, v horšom prípade by jeho duša„skončila“, ukončia jeho život skôr, než si karmu zahumusí ešte viac.
Filozofia: Veci sa rozkladajú. To je fakt.
Všade tikajú hodiny chaosu. Tik, tak. Nie je
úžasné, že trávime tretinu svojho života
mŕtvi? Nie je zázrak, že život hnije, rozkladá
sa a mení v odporný sliz, ktorým bol na
začiatku? Vidíš to všade okolo seba. Korózia.
Rakovina. Revolúcia. Myslíme si, že máme
odpovede, ale nie- my nesmieme. Jednej noci
slnko nevyjde, vietor nebude fúkať. A my
budeme môcť pozorovať reálnu pravdu
všetkého: tam už nie je Pravda a všetko čo
sme kedy urobili sa rozsype na prach."
Organizácia: Rád je toho názoru, že sú potrebné časté schôdzky. Individuálne chantry sú zodpovedné za rozhodovanie Tradície ako celku, rozhodnutie je povinnosťou každého člena. Euthanatoi sa stretávajú v chantry každý prvý deň v mesiaci, kde diskutujú o bežných smrteľníkoch a Dobrej Smrti.
 
Hermov Rád ( Order of Hermes)
Sféra: Sily
Hermov Rád je stelesnením Západnej okultnej tradície. Základné dogmy Rádu boli stanovené v starovekom Egypte, Odvtedy boli experimentátormi, zakladali okultné spolky ako „Zlatý úsvit“, „ Enochiáncov“ a pod. Rád dosiahol mnoho úrovní mágie. Mágia Rádu sa dá vyjadrovať hlbokomyseľnými metaforami či ezoterickou numerológiou. Je to to najklasickejšie, čo si dokážeme my Európania predstaviť pod pojmom magický rád: prísna hierarchia, uzavretosť, tajuplné obrady, šifrovaný jazyk. ( Práve z tohto rádu sa odtrhla vetva, ktorá sastala upírmi- Tremeri.)
Organizácia: Ako bolo povedané, je to najprísnejšie organizovaná Tradícia, Chantry majú pod kontrolou každého svojho člena. Chantry sú väčšinou v mestách Európy, hlavná Chantry je v Cordóbe.
 
Synovia Éteru ( Sons of Ether)
Sféra: Hmota ( Matter)
Majú nezvyčajný pôvod. Začínali s Islamským zvitkom, ktorý sa dostal do Španielska s Alfonsom „ Múdrym“ v 12. storočí. Dokonca aj arabským prekladateľom, ktorí boli v tom čase na podstatne vyššej vedeckej úrovni než Európania sa zdal prevratný- hovoril o metafyzike mágie a o tom, že  akékoľvek empirické pozorovanie nezávisí na pozorovanom ale na pozorovateľovi. V skratke, nás pohľad nemôže byť objektívny ale vždy ovplyvnený
niečím v čo veríme. Jeden z prekladateľov založil okolo zvitku tajný spolok, ktorý storočia prežíval len roztrúsene, až v 19. storočí sa z jeho členov dala dohromady skupina známa ako Synovia Éteru. Odvtedy sa snažili byť čo najviac odlúčení od spoločnosti a osamotení vo svojich laboratóriách sa venovali vytvoreniu nového pohľadu na vedu. Hľadali zabudnuté metódy a tvorili aj nové. Až v poslednom storočí uznali, že to čo robia je mágia a pridali sa
k ostatným Tradíciám. Existuje veľká rivalita medzi Technokraciou a Synmi Éteru, pretože majú odlišné pohľady na tú istú vec. Technokrati môžu mať pravdu v tom, že Synovia sú väčšinou trošku vyšinutí a až tak moc ich nezaujíma reálny svet okolo.
Filozofia: Technokrati sú zbabelci: boja sa
ísť za svojou víziou, za svojimi snami.
Teraz si ľudia ani nedokážu predstaviť, že môže
existovať niečo ako iná veda- iná matematika,
iná biológia, dokonca iná kozmogónia.
Mynebudeme akceptovať konformitu a absolútnu stupídnosť
ktorou nám chcú technokratizapchať ústa.
Nemienime akceptovať aby sa naše krásne výtvory zmenili
na beztvaré šedéprístroje, ako to oni chcú.
Volaj to mágia, ak chceš, ale my rozhodujeme,
ako sa naša veda
mení a vyvíja."
Organizácia: Nie sú hierarchicky spojení, pripomínajú skôr združenie- kolokvium vysokoškolských profesorov, ktorí si svoje poznatky vysvetľujú v časopise Paradigma.Najvyšší status dosahuje ten, ktorý má za sebou najviac úspešných experimentov. Hlavná Chantry je v Paríži.
 
Verbena
Sféra: Život
Toto je druh mágov, ktorí si zasluhujú najviac klasické pomenovanie „bosorka/bosorák“. Tradícia má dlhú históriu, vďaka nim ľudia veria v uhranutie, pršanie žiab a pod. Ich mágia sa čo najviac odráža od prírodných síl, aj keď iným spôsobom ako je tomu u Dreamspeakerov. Verbena sa viac sústreďujú na materiálnu stránku- bylinky,elixíry, ale najmä krv- hlavne okolo nej sa točia všetky ich rituály.
Filozofia: Krv je sila, jasne a jednoducho.
My krvácame. Iba skrz našu krv môže život
pokračovať. Niet divu, že pôrod je taká
krvavá záležitosť. A tak krv ľudstva môže byť
používaná aj v našej práci. Sme potomkovia
Ohýbačov Osudu, a my môžeme tvarovať
realitu podľa našej vôle. Ani tí, čo majú moc
nemôžu poprieť základné potreby života:
hnev, vášeň, závisť, nenávisť. My ich však
všetky poznáme a môžeme ich použiť na
ovládnutie, kontrolu a ovplyvňovanie.
Zvrhneme neživú vládu Technokracie
a nahradíme ju našou vlastnou Armádou
Živých, armádou Krvi.
Organizácia: Centrom každej Chantry je strom, ktorý predstavuje príslovečný Strom Života- os Vesmíru. Významné stretnutia sa konajú podľa dátumov starých sviatkov-Imbolc, Beltine, Lammas a Samhain.Hlavnou Chantry je Čierny Les v Nemecku.
 
Virtuálni Adepti ( Virtual Adept)
Sféra: Prenos
Počítače sú neoddeliteľnou súčasťou modernej spoločnosti. Od chvíle čo ovládli svet sa objavuje nová Tradícia mágov, ktorá si hovorí Virtuálnu Adepti. Pôvodne patrili k Technokracii, ale oddelili sa, lebo chcú tvoriť nové vízie a nesúhlasia s myšlienkou Technomantov vytrieskať zo všetkého čo najväčší zisk. Keďže dobre poznajú ich triky a techniku, dáva im to pomerne veľkú moc. Technokrati ich neznášajú najmä preto, lebo sú pre nich konkurenciou. Jednou z hlavných myšlienok VA je virtuálna realita a vytvorenie samostatnej sféry v Umbre s prístupom na internet:)
Filozofia: Reprezentujeme všetko, čo chce
ľudská spoločnosť dosiahnuť. Nechceme
kráčať po ceste hmoty, pretože tá je smrteľná,
ale duša žije naveky. Budeme žiť naveky
v našich kryštálových vežiach. No dovtedy
musíme pátrať, prekonávať bariéry a páčiť
zámky, ktoré nás delia od poznania. Získavať
informácie a spracovávať ich, a tak sa
zbližovať s dušou stroja, s duchom počítača.
Budeme sa ďalej zdokonaľovať a nakoniec sa
staneme nástrojom vlastného Osvietenia."
Organizácia: Ich organizácia závisí väčšinou výhradne od Netu, hierarchia bola založená na schopnostiach. VA sa zriedka stretávajú
tvárou- v tvár. Hlavná Chantry tiež neexistuje v reálnom svete ale je vytvorená vo virtuálnej realite.
 
Prázdni ( Hollow Ones)
Nie sú skutočnou Tradíciou, pretože nemajú jednotný názor na cestu k Osvieteniu (ak niečo také vôbec majú). Začalo to beatnikmi, keď sa skupinky Sirôt začali združovať do rebelantských hnutí, proti systému ako takému. V súčasnosti sú esenciou toho, čo je vo WoD temné a gothic-punkové:) Nemajú
jasný cieľ, poflakujú sa po cintorínoch, ostatné Tradície nimi „mierne“ opovrhujú:)
Filozofia: Osvietenie? Iba nám ťahajú
medové motúzy pod nosom. Je to obyčajné
klamstvo, aby sme kráčali ďalej. Siroty
nepotrebujú lži a hlavne nie my- Prázdni.
Nepotrebujeme ani kráčať ďalej- stačí ak je
v nočnom klube dobrý koncert."
Organizácia: Medzi sebou si zvolili Kráľa a Kráľovnú, dvoch najkrajších „goťákov“ zo zoskupenia. Pod nimi stoja Princovia a Princezné ako vodcovia menších skupiniek atď. Stretávajú sa o polnoci v sobotu, najväčšou udalosťou je Bál na Dušičky.
 

Nepriatelia:

Technokracia
Mágovia v súčasnosti ( po technokratickej čistke- viď vyššie) o tejto spoločnosti moc nevedia, maximálne to, že im ide po krku a keď ich nájde, bude to veľmi bolestivé. V princípe ide o celosvetovú organizáciu, ktorá sa zameriava na terorizovanie a potláčanie všetkého nadprirodzeného vo svete v najvätejšom presvedčení, že tým ľudstvu prospievajú, lebo tajomno je nebezpečné. Sú nepriateľmi nadprirodzených bytostí a ich schopnostímágov,
upírov, vlkolakov etc. Kedysi to bol mágovia, ktorí tvorili s predchodcami Synov Éteru a niekoľkými ďalšími samostatný Rád- Order of Reason.
V súčasnosti sa zameriavajú na elimináciu nadprirodzených javov a tých, ktorí sú ich pôvodcami Technokratická únia si kladie za úlohu viesť ľudstvo k veku technológií, avšak s maximálnym obmedzením vízií a nápadov, ich veda je sterilne konformná a snažiaca sa všetko ovládnuť. Ničením všetkého magického sa snaží zachrániť svet. Avšak nechápu, že ak zbavia svet zázrakov, ostane tu len svet bez nádeje. Technokratická únia sa skladá z niekoľkých frakcií, z ktorých každá sa zameriava na inú oblasť výskumu alebo eliminácie ( Iteration X, Void Engineers, the Progenitors, The New World Order , The Syndicate).
Marauderi
Niekedy sa Prebudenie nevydarí, a miesto mága, schopného sa ovládať vzniká Marauder. Je to bytosť, pre ktorú neexistujú žiadne zákonitosti, hranica medzi reálnym a ireálnym, ani akýkoľvek zmysel pre okolitý svet. Jednoducho preto, že pre nich je okolitý svet ilúzia, žijú vo svojom vlastnom svete, kde je možné všetko a keďže tomu absolútne veria, je to skutočnosťou aj pre okolie. Tieto bytosti sú absolútne nevyspytateľné, paranoidné a tým pádom aj veľmi nebezpečné.
Nephandi
Nie všetci mágovia sa snažia o Osvietenie a absolútne si uvedomenie seba samého. Často krát mladí učni počujú šepkajúce hlasy z tmy tesne pred tým ako zaspia. Ak sa nedokážu zaštítiť proti ich zhubnému vplyvu, alebo neexistuje nikto, kto by ich varoval, v túžbe za hmotnými statkami začnú plniť želania týchto temných a neznámych entít. Ich výzor sapokrúti, morálka a aj vlastná vôľa zaniká. Stávajú sa polomysliacimi bábkami v rukách démonických síl- stávajú sa bytosťou zvanou Nephandi.
 
Títo traja tvoria predstaviteľov metafyzickej trojice: Marauderi sú Dynamizmus ( tvorenie), Technokracia predstavuje Statiku (udržiavanie) a Nephandi Entropiu ( Očistenie). Tradície predstavovali rovnováhu medzi nimi, no po čistke sa rovnováha narušila a výsledkom je len boj a snaha zničiť jeden druhého a aj posledné zvyšky mágov. ( obdobnú filozofiu majú aj Garou- Wyld, Weaver a Wyrm)